Ana içeriğe atla

Hamilelikte Mide Bulantıları ve Kusmalar



Merhabalar..
Hamilelikte mide bulantılarıyla başı dertte olanlara bir nebze olsun faydam dokunur diye yazıyorum bu yazımı :)

Hamileliğimin ilk haftalarındaki tatlı sabah bulantıları gibi olacak zannediyordum hep hamilelik bulantılarını... Ama işler pek tahmin ettiğim gibi yürümedi..  
7. haftada artan mide bulantılarım 9. haftamda dayanılmaz bir hale gelmişti. Bu süre zarfında ne mutfağa girebildim ne de doğru düzgün bir şey yiyebildim. Buzdolabının kapısını açmaya bile tahammül edemiyordum. Allah'tan annem vardı ve sizi hamileyken iyi anneniz anlardı. Hemen anneme taşındım. Gün geçtikçe mide bulantılarım dayanılmaz bir hal almaya başlamıştı. Kokulara karşı olan hassasiyetimden bahsetmek bile istemiyorum. Öyle ki eşimin nefes kokusu bile beni rahatsız ediyordu. En sevdiğim şeyleri bile yiyemez hale gelmiştim. Ama içimdeki minik canlı için aç kalmamam gerektiğini çok iyi biliyor ve ne kadar mide bulantım olursa olsun inadına bir iki lokma da olsa yemeye çalışıyordum. Sağ olsun bu dönemi annemin desteği sayesinde atlattığıma inanıyorum. Her gün mutfağın kapısını kapayarak farklı şeyler denedi ve belki midem bulanmaz da bir parça yiyecek geçer boğazımdan diye çabaladı durdu. Bu zor süreçte meyvelere karşı aşırı bir düşkünlük başlamıştı bende. Daha hafif ve yemesi kolay geliyordu. Özellikle muz ve elma mideme çok iyi geliyordu. Ve karnımın da doymasını sağlıyordu. Hiç unutmuyorum bir gün annemler harika bir kızartma yapmışlar iştahla yiyorlardı. Bir kızartmaya baktım bir de annemlere... Öyle üzüldüm ki hayatta en sevdiğim yiyeceği bile içim almıyordu. Aşırı iştahsızlık ve mide bulantıları hayatımı kabusa çevirmişti. Eğer siz de bu durumdaysanız kendinizi bunu yaşayan tek kişi olarak görmekten vazgeçin! Çünkü ben öyle yapmıştım ve bu kendime eziyetten başka bir şey değildi. Bu hamileliğin son derece normal bir sürecidir ve her anne adayı yaşamasa da çoğu anne adayı bu süreci en zor şekilde yaşar. Zamanla azalıp geçeceğine inanın yeter.

Ben hamileliğimin bu denli zor geçeceğini hiç tahmin etmiyordum. Gözümde çok daha tozpembe ve farklı bir hamilelik süreci canlanmıştı. Sosyal hayatıma devam edemiyordum. Tıpkı bir yatalak hasta gibi yatağa düşmüştüm. Günün çok az zamanında ayağa kalkıp bir şeyler yapıyordum. Aşırı iştahsızlık, geçmek bilmeyen bulantılar ve halsizliğim yüzünden hiçbir şey yapamaz hale gelmiştim. Hayatına, hiçbir şey olmamış gibi, bulantısız devam eden hamileleri gördüğümde o kadar üzülüyordum ki... Sanki dünyadaki tek midesi bulanan hamile benmişim gibi geliyordu. Ve biran önce eski sağlığıma kavuşmak için can atıyor, dualar ediyordum. Bulantılar beraberinde kusmaları da getirdiğinde artık kabus gibi günlerin içindeydim. O kadar mutsuzdum ki... Hayattan tat alamıyor ve biran önce bu kabus günlerin bitmesi için her gün dua ediyordum. Su bile midemi bulandırıyordu. Kusmalarımın yoğunlaştığı o zor zamanlardan birinde artık annem ve eşim dayanamadılar ve hastaneye gitmem gerektiğini söylediler. Eşimle akşam acile gittik. Kontroller ve tahliller sonrasında bir kez daha ultrasonda bebeğimi gösterdi çok tatlı bir doktor. Çok endişeliydim. Mide bulantılarım ve kusmalardan dolayı yeterli beslenememiş bebeğimin de beslenememesinden aşırı derecede korkuyordum. Korkularımı ve endişelerimi doktorla paylaştım. "Merak etme annesi, bebeğin senden daha sağlıklı görünüyor."dediğinde tam anlamıyla dünyalar benim olmuştu. Ne ilginç şeydi yaşadığım. Minicik çekirdek kadar olan bebeğim iyi diye o an yaşadığım mide bulantılarını bile unutmuştum. Oysa günlerdir kendimi suçluyor, vicdan azabıyla yumuyordum gözlerimi.. Ya bebeğim iyi beslenemiyorsa diye kendimi yiyordum. Doktorun sözleri beni çok rahatlattı. Ve bir de mide bulantısı için ilaç verdi. İçime sinmeye sinmeye aldık eczaneden. Ve kullanmaya başladım. Sonuç mu? Hiçbir etkisini görmedim! Gerçekten hiçbir etki etmedi. Bir iki saat azalıyor sonrasında yine banyoya koşuyordum kusmak için.

9. - 15. haftalarım bulantılarımın ve kusmalarımın en doruk noktaya ulaştığı zamanlardı.. 16. haftamda hafiflemeye başladı.. Derken 17. haftamda artık baya baya bulantıların azaldığını fark etmiştim.. Kusmalarsa çok nadirleşmişti.. 18. haftamda tamamen kurtuldum şükürler olsun..  Şunu unutmamak lazım, hamilelik her bünyede farklı yaşanan bir durum. Ver her hamile gibi bende bu süreci farklı şekillerde yaşadım. Bir doktor  bulantıların 21. haftaya kadar bile sürmesinin normal olduğunu söylemişti. Benimki tam olarak 18. haftada son buldu. Bir arkadaşımın 15. haftada bitmişti. Bir başka arkadaşımınsa hiç ama hiç bulantıları olmamıştı.. Eğer sizinki hala geçmiyorsa üzülüp strese girmeyin.. Ve lütfen bunun hamileliğin çok doğal bir süreci olduğunu ve zamanı geldiğinde biteceğini, geçeceğini unutmayın..

Aşağıda bana iyi gelen besinleri, iyi gelmeyen besinleri ve önceden tecrübe edindiğim kadarıyla birkaç küçük tavsiye sıraladım..

Umarım size faydası dokunur ♡


İyi Gelenler:
♥ Haşlanmış patates. (Benim favorim buydu kesinlikle.)
♥ Elma, muz, kavun, ayva (hamileliğim kış dönemine geldiği için bu meyveler kurtarıcımdı. Hamileliği yaz dönemine gelenler çok daha şanslısınız bence :)
♥ Evde mayalanmış yoğurt
♥ Az yağlı ve yine az salçalı makarna
♥ Kızarmış ekmek
♥ Tuzlu çizi kraker (Bulantımın çok olduğu zamanlarda açlığımı bastırmak için birebirdi.)
♥ Doğal maden suyu
♥ Çiğ ay çekirdeği

İyi Gelmeyenler - Tavsiyeler:
♥ Yağlı yiyeceklerden uzak durun. Midenizi bulandırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.
♥ Portakal (Her ne kadar çok faydalı olsa da bulantılarla birlikte kusmalar da yaşıyorsanız bir süre ara verseniz iyi olur. Aksi halde kusma işlemi sırasında portakaldaki yoğun asit size çok ama çok zor zamanlar yaşatacaktır.)
♥ Baharatlı yiyeceklerden de uzak durun. 
♥ Asitli yiyecek, içecek ve meyvelerden olabildiğince uzak durun. 
♥ Mideniz bulandığında bir iki küçük limon dilimi yemenizde, koklamanızda ya da suyunuza sıkmanızda büyük fayda göreceksiniz. 
♥ Midenizi boş bırakmayın. Mutlaka yağsız, baharatsız bir şeyler tüketin. Mideniz boş kalmasın. Az da olsa bir iki lokma da olsa yemeye gayret gösterin. Aksi halde boş mide bulantıyı daha çok artıracaktır. 
♥ Zencefil koklayın. Bir miktar da olsa bulantılarınızı azaltacaktır. 
♥ Stresten uzak durun. Yani mide bulantılarınızı kafanızda büyütmemeye çalışın. Stres mide bulantılarını aşırı derecede tetikliyor bilginize...

Umarım bu yazım biraz içini ferahlatmış, yardımcı olmuş ve faydam dokunmuştur..

Sevgiler ♥

Yorumlar

  1. Merhaba sevgili Yıldız. Allah sağlıcakla minik prensesine kavuşmayı nasip etsin :)
    Buarada bende yeni bir blog açtım sizleride mutlaka beklerim. Sevgiler.
    ozleminotlari.blogspot.com.cy

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dekupaj Nasıl Yapılır? Püf noktaları nelerdir?

Merhabalar :) Her ne kadar çalışmaları yeni yayınlıyor olsam da oldukça uzun bir zamandır dekupajla ilgileniyor ve çalışıyorum...  Acemi ve meraklı arkadaşları bilgilendirmek amaçlı dekupajın nasıl yapıldığını anlatan  bir yazı yazmak istedim. Çünkü yakınlarım dekupajın nasıl yapıldığını merak ediyor ve sık sık soruyorlar..  Umarım soru işaretlerine bir cevap bulabilirim ve umarım yardımcı olabilirim... Aşağıda dekupajın resimli olarak yapılışını anlatmaya çalıştım.. Ben bir salça kutusunu seçtim.. Siz bir kavanoz, kutu ahşap bir objeyi de seçebilirsiniz.. Kutuyu akrilik boyanın kirli beyaz rengi ile çok da yoğun olmayacak şekilde tek kat boyadım. Daha sonra bir gün beklemek üzere kurumaya aldım (Dekupajın yapabilmek için mutlaka ama mutlaka boya katları için bir gün beklemelisiniz.). Ertesi gün ikinci katını boyadım ve tekrar bir gün daha kurumaya bıraktım . İkinci katı boyadıktan sonra bir gün daha bekletmek şart değil.. Ama beklettiğinizde dekupajdan çok

Evde kokulu kavanoz mum yapımı ♥

Mumları çok seviyorum. Özellikle kavanoz mumları çok daha seviyorum. Hem şık hem de kullanışlı. Ama gelin görün ki kavanoz mumların fiyatları gereksiz pahalı. Açıkçası minicik bir kavanoz muma 30 lira gibi bir meblağ vermek bana çok gereksiz geliyor. Uzun süredir aklımdaydı. Fikri Pinterestte görüp yapılacaklar arasına not etmiştim. Ama Masal kuştan bir türlü fırsat bulup da yapamamıştım. Hatta fotoğraftaki kavanozu da tam olarak bu sebepten almıştım.  Gel gelelim nasıl yapıldığına... Malzemeler: Kullanmadığınız, gözden çıkardığınız mumlar ya da artan mum parçaları Kavanoz ya da mumu koyacağınız herhangi bir kap Benmari usulü eritmek için mini boy bir tencere  Kap küçükse kürdan, büyükse çöp şiş  Koku vermek için herhangi bir esans  (Benim elimde lavanta esansı olduğu için onu kullandım.) Renk vermek için pastel poya  (Ben renkli mum kullandığım için pastel boyaya gerek kalmadı ama siz beyaz mum eritip renk verecekseniz şayet istediğiniz renk pastel boyası ku

Evde Bol Köpüklü Latte Yapımı ♥

Merhabalar.. Beni yakından tanıyanlar iyi bilirler.. Kahveye aşık biriyimdir. Kahve aşkı bende yıllardır bitip tükenmeyen bir tutku haline geldi. Dışarıda kahve içmeyi de çok seviyorum. Çünkü kahve makineleri ve bazı Coffeeshop'lar bu işi gerçekten çok iyi yapıyor. Ama evde de yapabileceğim bir kahve alternatifi olan Latte hem pratik hem de gayet basit ve lezzetli.. Son birkaç aydır bunu sıklıkla yapar oldum. İnstagramda da soran arkadaşlarım olmuştu. Bende bunu bir post haline getirmek istedim.  Malzemeler : ♥ Süt ♥ Filtre kahve (Jacobs'u çok seviyorum ben) ya da hafif olsun istiyorsanız hazır paketteki kahveler de olabilir. (3ü1arada ya da cafe crown latte gibi) ♥ Sıcak su ♥ Şeker (Kullanıyorsanız) ♥ Cezve ♥ Derin bir kap ♥ Blender - çırpıcı ♥ İsteğe göre kahve üzerine dökmek için tarçın, çikolata sos ya da krem şanti Evet Malzemelerimiz tamamsa yapılışına geçebiliriz :) Yapılışı : Bardağa göre değişiyor ama 1 fincan ya da